Parking heater installation kit VW T4 Autoterm Air 2D (Planar 2D)

Autoterm Air 2D (formerly Planar 2D) air parking heater for VW T4 ONLY as replacement installation kit for the original Eberspächer D3L.
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767,95 €
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Old price: 809,00 €

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Description

Replacing the parking heater in the VW T4


With this installation kit an original Eberspächer D3L* can be replaced by an Autoterm 2D (former Planar 2D). We deliver a completely new heater holder made of stainless steel, which is screwed directly to the original position and also holds the air duct and the pump etc. - just like original.


In addition, we supply our TEXBOX2, a stainless steel installation box, which fits directly under the car in combination with the holder and thus makes protected installation of the heater possible. For the connection of supply and warm air, we supply adapters, warm air pipe and (where necessary) matching stainless steel clamps. Our kit therefore adapts to the original VW ducts, if these are not available, this is not the right kit. Then it has to be built individually.

Of course a complete Autoterm Air 2D is part of this package. (for item specifications, dimensions, scope of delivery etc. please have a look at the item descriptions of the Autoterm Air 2D)

Control Panel

You can choose between OLED Control (former PU-27) and Comfort Control Panel.

 

Things you have to solve yourself

Cable routing into the interior, connecting the original exhaust pipe if necessary or simply using the supplied Autoterm components. The fuel pump is simply replaced and refitted in its original Position.


Here is the illustrated installation documentation incl. Youtube series for this product!

Attention: It is NOT possible to continue using any original control element. The wiring harness of the new heater must be used completely, at the most one could argue about the supply voltage via already existing cables....?

?*) This installation kit only works with the air duct of the D3L. ?If no heater or a D2L was previously installed, which unfortunately is not identical in construction to the D3L and has a different airflow, our kit unfortunately does not work. The change from the D2L (metal box with air inlet and outlet on the same side) to the D3L with (air inlets and outlets on opposite sides, similar to the Autoterm Air) was around 1995.

At this point, a big thank you to _vanmonkey_, who installed and removed our kit about 17 times to develop this complete set ;)

Achtung: Geänderter Temperaturmodus

Die Funktionsweise des Temperaturmodus hat sich bei allen Autoterm Heizungen (dies betrifft damit alle unterschiedlichen Bedienteile) mit Auslieferung ab dem zweiten Quartal 2023 geändert. Die Informationen wurden bisher nicht von Autoterm in die Bedienungsanleitung übernommen.

Hier findest du alles zur Änderung.
Others also bought:
Technical specifications
vehicle:
Volkswagen T4
max. power:
2kW
Usage:
Road Vehicle
Voltage:
12V
control:
OLED Control Panel Comfort Control Panel
Item weight:
12,03 kg
Reviews
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All reviews:

Total entries: 2
Das perfekte Umbauset für den T4
5 from 5
Das perfekte Umbauset für den T4

Ich bin wirklich begeistert von dem Bausatz für den T4.
Vielen Dank für dieses tolle und wirklich gut durchdachte Set.
Dank der Bauanleitung, kein Problem beim Einbau. Toll sind ebenfalls eure Videos auf YouTube !
Besonders gut und hilfreich das Baueinleitungsvideo von SyncroTime.
Bei meinem T4 war eine Eberspächer D3LP verbaut, die nach 20 Jahren ihren Geist aufgegeben hat.
Endlich nicht mehr im Kalten schlafen. Leiser ist sie zudem auch :))

Hersteller rät selbst vom eigenen Produkt ab
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Hersteller rät selbst vom eigenen Produkt ab

Ich rate euch ab dieses Umbauset zu kaufen, es hat in Verbindung mit der Autoterm nichtmal zwei Jahre gehalten, weil Wasser in das Steuergerät der Heizung eingedrungen ist. Die Reparatur hat dann 160€ gekostet, kaputte verrostete Schellen wurde wieder mit zurück geschickt, sowie keine Öffnungen der Standheizung verschlossen. Ich habe damals in meiner Ausbildung gelernt das man bei Aggregaten u.ä. Öffnungen schließt bevor man diese verschickt. Allen in einem bin ich nicht überzeugt von dem Produkt und Service. Grüße Artur Lobo

Reply by tigerexped:

Hallo Arthur, wir raten nicht davon ab, wir weisen lediglich darauf hin, dass man damit trotz Gehäuse nicht durch Flüsse fahren sollte. Die Heizung wurde auch originak von Volkswagen an dieser Stelle verbaut - übrigens OHNE zusätzliches Gehäuse wie in unserem Umbausatz - und auch die gehen nicht ständig sterben. In deinem Fall ist das AUto ganz offensichtlich mit deutlich zu viel Wasser konfrontiert gewesen - wir zählen das als User-Error und nicht als Problem der Heizung oder des Umbausatzes. Wie gesagt, wir sorgen mit dem Kit lediglich dafür, die originale Heizung durch eine bezahlbare (und vor allem 30 Jahre jüngere) Alternative ersetzen zu können, ohne den OEM-Verbauort negativ zu beeinflussen - im Gegenteil, wir verwenden ein Edelstahlgehäuse um die Heizung, was es original gar nicht mal gibt! Zum Versand der Heizung: Sie fährt 100tkm mit offenen Öffnungen im Auto durch die Gegend, daher müssen wir sie auch nicht extra für den Versand verschließen. Völlig anders sieht das natürlich bei Turboladern o.ä. aus deiner Ausbildung aus.  Trotzdem Danke für die Meinung, wir veröffentlichen diese natürlich trotzdem.

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